Кой е той? Джовани Господинов – Лицето на успеха

dzhovani_gospodinov-cover

     Той не е просто един „манекен“. За него се знае малко, но е познат в цял свят. Бил е в прегръдките на най-големите градове в света, но обича селото. Дефилирал е за Damir Doma, Valentino, J.W. Anderson, Hermes, Thom Browne, Kris Van Assche, Juun.J и още много, снимал е за Dior, Balenciaga и др., но дори и това не е в състояние да задоволи амбициите, които има, както и желанието да продължава да се развива. Повече за това кой е той? вижте в следващите редове.

Имаме традиция винаги да започваме с един и същ въпрос. Затова първият ни въпрос към теб е: Кой е Джовани Господинов?

     Джовани Господинов не е просто един манекен. Осъзнавам доста добре, че съм част от модата само заради външния си вид и затова не съм много впечатлен от факта, че съм модел. Като всеки млад човек и аз имам амбиции, които се опитвам да реализирам. Имам много въпроси, но малко отговори на тях. Стремя се и да правя най-доброто за мен, за хората около мен и за природата.

Разкажи ни повече за себе си …

     В момента се опитвам да правя планове за тази година, което не е никак лесно, защото трябва да обмислям много неща. Мисля, че за момента ще остана в Лондон, заради работата, просто искам да се концентрирам върху себе си и да се установя. Искам стабилност, по-малко пътуване и повече структура, малко съм се поизморил.

Кога се появи връзката ти с модата и как се разви тя във времето?

     Когато бях на 15 години баща ми ме помоли да направя еднa пробна сесия и аз се съгласих. Две седмици след това подписах първия си договор с агенцията, с която работя и до ден днешен- YC models в Брюксел. На 16 години за пръв път участвах в една от модните седмици в Париж, но не беше много успешна, все пак дефилирах за Comme des Garcons. Нещата се случваха доста бавно в началото и реших да спра за малко и да завърша училище, защото все пак пътувах доста. След като завърших се върнах и кариерата ми определено започна тогава.

Когато подписа първият си договор на 15г, вярваше ли, че кариерата ти ще се развие по този начин, че ще бъдеш някога лице на една от най-големите световни марки ?

     Естествено, че не, но като започнеш- това е целта ти, иначе няма смисъл да започваш, все пак се стремиш към това и знаеш, че е възможно, виждайки конкуренцията.

Всички ние станахме свидетели на невероятната есенно-зимна кампания на BALENCIAGA F/W 14, чието лице бе ти самият. Би ли споделил с читателите на WHOARETHEY историята около нея , как успя да се пребориш за тази позиция?

     След като направих lookbook- a бях в опция и за кампанията, но те ми бяха казали, че шансът е изключително малък. Спомням си, че се бях върнал в Люксембург за няколко дни и играех футбол с приятелите ми и играейки си насиних едното око. В същата вечер телефона звънна и ми казаха, че ме взимат за кампанията и на другата сутрин летя за Ню Йорк. Тръгнах с посинено око, не бях казал на никого, защото ме беше страх да не би да се провалят нещата, но когато пристигнах, всички бяха много мили и с грим нещата се получиха.

Как изглежда модния свят през твоите очи?

     Не съм му голям фен, честно казано. Прекалено много несигурни хора, прекалено много незнаещи хора, но има и креативни и талантливи. Въпреки всичко ми е трудно да изляза от този свят, защото го познавам от 15-годишен и съм свикнал. Проблемът е в кастинг директорите. Всеки сезон идват нови лица и старите се забравят, ако не си голям и известен, просто те забравят и идват нови, по-млади лица. Иначе има и позитивни неща – запознаваш се със страшно много хора из целия свят, виждаш доста страни и градове.

Притежаваш собствен фризьорски салон, носещ твоето име. Откъде се появи идеята за това бизнес начинание ?

     Просто реших да инвестирам в някакъв бизнес, можеше да е ресторант или салон, или пък нещо друго, но накрая, колкото и странно да звучи, се спрях на фризьорски салон, без да има конкретна причина. Може би, защото беше и по-евтино от ресторант например, а също и рискът е по- малък. Освен това съм йога учител и имам и бизнес с аспержи.

Имал си възможността да пътуваш из цял свят, да живееш на много различни места, но как „луксът“ на българското село е успял да те спечели?

     След време като си пътувал много и си се нагледал и докоснал до всякакъв лукс, луксът вече не е 5- звезден хотел, в лукс се превръща едно село с животни и една градина. Не бих казал, че искам да прекарам целия си живот на село, защото в момента трябва да съм в големите градове заради работата си, но селото е много подценявано от хората и специално от българите. Имам си градина в Люксембург, но доматите или дори картофите нямат нищо общо с тези на моето село. Хората са свободни на село, докато в големия град си потиснат през цялото време, всеки е стресиран, всеки иска повече, всеки е недоволен и обществото в момента е доста напрегнато.

Photo credit:

Photo Cover,1: Balenciaga F/W 14.15 Men’s Campaign
Alexander Wang – Designer; Josh Olins – Photographer; Christopher Simmonds – Art Director; Tony Irvine – Fashion Editor/Stylist; Anthony Turner – Hair Stylist; Sally Branka – Makeup Artist; Max; Bellhouse – Set Designer; Dzhovani Gospodinov – Model

Photo2: Balenciaga F/W 14.15 Paris Lookbook

Photo3,4: Dior Homme
Gregory Harris – Photographer; Tony Irvine – Fashion Editor/Stylist; Rita Marmor – Hair Stylist; Benjamin Puckey – Makeup Artist; Yuko Tsuchihashi – Manicurist; Dzhovani Gospodinov – Model

Photo5,6: El Pais Icon Magazine (Spain)
Santiago & Mauricio Sierra – Photographer; Angela Esteban Librero – Fashion Editor/Stylist; Megan McCluskie – Casting Director; Cesar Leon – Producer; Mila Taylor-Young – Prop Stylist; Dzhovani Gospodinov – Model

Photo7: Hermes lookbook/catalog
Thomas Lohr – Photographer; Julian Ganio – Fashion Editor/Stylist; Vi Sapyyapy – Hair Stylist; Dzhovani Gospodinov – Model

Photo8: Juun j Men‘s S/S 2013

Photo9: Valentino Men‘s S/S 2015

WAT

WAT е проект, посветен на българските модни артисти. Основната му цел е да информира обществото за техните творчески успехи и постижения.