Gio Diev – „Който очаква мигновен успех, е обречен на провал”

gio-diev-covers

     Срещаме се с Джио в неговия бутик, който се намира на столичния булевард „Витоша” 84. Не се виждаме за пръв път – вече се познаваме, но винаги, когато прекарваме време заедно, той успява да ме зареди с позитивизъм за седмици напред.
     Кой е той? Истинското му име е Георги Методиев, но съкратената версия е по-лесна за запомняне и изговаряне от американците, с които работи. Защото той развива дейността си основно в Щатите, при това в града, който никога и за нищо на света не спи – Ню Йорк.
     Той е творец. Създава изящни дамски обувки и ги кръщава на градове от цял свят. Най-известният му модел Nikko се намира в Япония, например, но не се изненадваме, че сред колекциите откриваме и Aytos.
     Но как започва всичко? От гимназия във Флорида до колеж в Ню Йорк. Учи комуникации и графичен дизайн, работи в PR отдела на Dolce&Gabbana, както и за Роберто Кавали. И докато трупа завиден стаж при сицилианското дуо, решава да се отдели и да поеме по свой път. Защото има своя гледна точка, която заслужава да бъде представена пред света. Гледната точка на GIO DIEV.

Здравей, радвам се да те видя отново! Как си, какво се случва около теб в момента?

     Чувствам се страхотно и зареден от летните дни. Аз съм роден през август и винаги се чувствам най-добре именно през този сезон. В момента работим върху завършването на новата колекция за пролет/лято 2016 и организацията на новата ни рекламна кампания. Подготвяме се за събитие в магазина в София към края на месеца, специално за почитателките на моите обувки в нашата страна.

В предишен, неформален наш разговор, ми беше споделил мнението си за влиянието на социалните мрежи върху бизнеса и модата. Да го представим и пред читателите на Who Are They?

     Дигиталният свят е бъдещето на марките. Всички са в Instagram, всички са във Facebook. От практична гледна точка, пазаруването онлайн е далеч по-лесно, защото не изисква време за обикаляне по магазините, всичко е на един клик разстояние и можеш да го правиш от всяка точка на света. Имам клиентка от Австралия, която разбра за нас от Instagram. Никога не съм бил там, мечта ми е да отида. И тя поръча 11 чифта. Обадихме ѝ се да попитаме дали не е грешка, да не би да е бил 1 чифт, но не – тя си беше харесала 11 модела. От друга страна, няма как да подмина влиянието на т.нар. digital influencers, което е новото име на блогърите. Модата преминава през тяхната призма. За мен те са новите звезди, те са новите знаменитости. Развиваме взаимоотношения с тях и това е по-добро от класическия PR. The Blonde Salad например има повече последователи от икона като Мадона.

В началото на март представи новата си колекция в Париж, разкажи ни повече за нея.

     Най-добре бяха посрещнати новите ни маратонки, които носят името MOGA. Не изневерявам на традицията да кръщавам обувките на градове и този модел също не е изключение. Това е японски град, но много ми хареса двойният смисъл, който идва от значението на тази дума на български: „мога”. Що се отнася до все по-устременото навлизане на маратонките в модата: моята гледна точка е, че поколението „милениум” има динамичен живот, пътува непрекъснато и няма нищо общо с онези официални дами, които ходят по бизнес обяди. „Милениум” търси практичното, но с моден елемент. Токовете стават по-ниски. В новата си колекция есен-зима 2015/2016 например за пръв път имам ток, който не е 10 см, а 8. Относно самата колекция, тя бе посветена на ходенето в планината. Пренесохме духа на Алпите в градска среда. В колекцията има доста хибриди, това е идеята, това е според мен еволюцията на обувката. Познат елемент да бъде превърнат в нещо ново.

Как възприемаш нашата идея – идеята на Who Are They?

     България е малка страна, която винаги е била сателит. Ние трябва да имаме собствена идентичност. Трябва да имаме гордост и да развиваме собствените си таланти. Защо постоянно трябва да адмирираме чужди марки, когато има толкова дизайнери у нас? Това чуждопоклонничество трябва да се изкорени. Медиите неслучайно носят името „четвърта власт”. Те трябва да промотират българските таланти, да кажат на обществото за тяхното съществуване. Държавата, от своя страна, трябва да създава проекти, програми от правителствата, насърчаващи българските таланти. Британският съвет за мода например прави страхотни неща за дизайнерите. Ставаме като провинцията на империята. Част от голяма картина сме, но защо не сме ние картината? Трябва да се създаде българска вълна от дизайнери и като се отиде в чужбина и като се каже „български стил”, веднага да се разбира какво се има предвид.
     В този смисъл идеята ви е отлична. Вие, медиите, сте първата стъпка към промяна и с идеята за Who Are They? вече сте я направили.

Как би отговорил, ако те попитат в чужбина какъв е българският стил?

     С огромно съжаление ще кажа, че такъв няма. Не мога да го категоризирам, защото, за жалост, няма достатъчно изявени дизайнери…

А какъв е стилът на GIO DIEV?

     Доста небрежен и бих казал практичен. Тениска и чифт дънки са моята униформа, Не ми остава много време да се грижа за собствения стил и честно казаноми е много по-интересно да създавам обувки за други. Доставя ми удоволствие да виждам жените как блестят в моите модели, а аз предпочитам да оставам „зад кулисите”.

Ти си олицетворение на нашата идея за Who Are They?, защото работиш изцяло с български екип. Би ли представил на нашите читатели професионалистите, с които създавате магията на GIO DIEV?

     Така е, всичко снимам в България. Йоан Гълъбов е моят фотограф, Глория Петкова е очарователният модел, който е лице на последната ни представена колекция. Стилист е Ники Пачев, Николай Вътов е фризьор, а Алина Манова, която вече представихте при вас, е нашата гримьорка. Всички те са млади и талантливи хора със собствена гледна точка.

Има ли стъпки към успеха? Как би описал твоя път към собствена независимост?

     Да имаш собствен бизнес е като виенско колело. Трябва да се подготвиш за път, който не е прав. Трябва да станеш, когато паднеш. Който очаква мигновен успех, е обречен на провал.

Какво те мотивира?

     Създаването на обувки е моят живот. Лягам и ставам с мисълта за това свое хоби, превърнало се в моя работа. Ако не правя точно това, което правя, аз умирам духовно.

А какво ти предстои?

     На 3 октомври в Париж ще представим колекцията пролет-лято 2016. Тя ще бъде посветена на темата „Пустинна буря”. Всичко друго запазвам в тайна дотогава.

Станислава Добрева

Станислава е в самия разгар на двайсетте си години, но вече е открила своята страст – хармонията между журналистика и мода. Има впечатляващ професионален опит в сферата на медиите, който дължи предимно на любимите си занимания: комуникацията с нови и интересни хора, както и любовта към литературата и творенето.