Коя е тя? Вероника Тинева – „златното момиче на модния терен“

veronika-tineva-cover

     Интересът към нея не спира, не спират да валят и предложенията за работа! Едно такова предложение не от кого да е, а от спортния гигант adidas, предизвика огромно внимание към нея, така че едва ли ще има спортен бранд, който не би искал да колаборира с нея. Коя е тя? Вероника Тинева

Как се случи с теб? Кога разбра, че модата е твоето призвание? 

     Аз съм израснала в семейство, което по един или друг начин винаги е било свързано с производство на дрехи (главно спортни), ежедневието ми е било доста често сред платове, кройки и модели на дрехи. Харесвам изкуство и мода. Така че мога да кажа, че модата избра мен и днес това да съм дизайнер го приемам като призвание, не само като работа.

Малцина са дизайнерите у нас, насочили се към това да създават спортни облекла. Кое е нещото, което те привлече в този тип облекла?

     Спортните облекла стават все по-популярни в модните среди, особено тези като дамски activewear, повечето модни брандове имат спортни колекции спорт лукс. Точно този тип спортни дизайнерски дрехи за фитнес, тичане и свободно време искам да представя в най-скоро време на нашия пазар. Също така по-голямата част от спортния пазар е свързана с професионална отборна спортна екипировка, с която също се занимавам доста сериозно. Това е пазар, който включва доста голяма иновация, комбинативно мислене да съчетаеш мода и стил с функционалното и практичното. Мисля, че точно това ме насочи към дизайна на тези дрехи, изисква се малко повече техническа креативност от създаването на друг тип дрехи. 

Правила си екипи, както на родни, така и на чужди клубни отбори, разкажи ни малко повече за процеса на на работа.

     С клубовете нещата стоят по малко по-различен начин от дрехите за модния подиум или магазините. Там всичко е доста по-прецизно, тъй като в повечето случаи всичко е свързано със спонсори и големи суми. Процесът на работа е доста дълъг и започва от идеята, примерен дизайн и одобрен дизайн за новия сезон екипи: полеви (официални), тренировъчни и свободно време. Като всичко трябва да е съчетано с цветовете на клуба, спонсори и т.н. След това започва производственият етап от мостри, проби от самия отбор и чак след това се правят екипите, с които гледаме спортистите по телевизията или на стадиона. 

Напоследък много се разшумя около теб по повод предложението, което си получила от adidas. Как стана така, че спортен гигант, какъвто е adidas, те  е потърсил с предложение за пикантен пост?

     Аз съм правила екипи на няколко големи отбори в Англия и Европа през последните няколко години като главен дизайнер в една английска спортна марка за ръгби екипировка и от там бях забелязана. 

Как си представяш своето професионално развитие за напред и свързано ли е то с предложението, което си получила?

     За сега моето професионално развитие е свързано с това да наложа своето име като дизайнер на спортния пазар, с това да работя върху дизайн и производството на колекции на големи спортни марки, както и своя собствена колекция. Може би в бъдеще бих приела предложение като това, което имам, но не в момента. 

Коя е най-голямата ти мечта, която силно желаеш да се превърне в реалност?

     Животът ми щеше да е доста лесен, ако имах само една мечта … Вероника Тинева да бъде признато име като дизайнер и да продължавам да работя със семейната си фирма и други такива в България. В личен план: да бъда щастлива! 

Какво би казала на младите таланти, които стоят пред избора дали да поемат по пътя на спортните облекла, но са обезпокоени от факта, че у нас тази дейност е слабо развита? 

     Бих им казала, че определено не е лесно и че пряк път няма, но стига да имаш мечта, тя се постига, дори и в дейности и индустрии като моята. Пък и е по-интересно да правиш нещо по-различно и ново от това, което вече е популярно и наситено. 

WAT

WAT е проект, посветен на българските модни артисти. Основната му цел е да информира обществото за техните творчески успехи и постижения.