Той е в началото на своя творчески път, но работата му предвещава големи успехи. Сам за себе си казва:“ Истински вярвам, че ако обичаш това, което правиш и си добър в нещо, то рано или късно някой ще го забележи.“ Наистина нямаше как да подминем таланта му и любовта, с която дарява всеки кадър. Скромен по душа, но със смели мечти, за които не спира да се труди ежедневно, усърдно и всеотдайно.
Няма как да не започнем с въпроса, който олицетворява нашия сайт: Кой е Димитър Илиев?
Това е труден въпрос. Човек се учи и променя с времето, но нещото което не се е променило, е любовта ми към фотографията. Подготовката за дадена сесия ме прави истински щастлив. Креативните и положителни хора, които срещам по пътя си ме карат да обичам това което правя. Ако не снимам, най- вероятно обсъждаме някоя идея за снимки с приятели или просто се забавляваме и се смеем. Старая се да забелязвам и оценявам малките неща, детайлите в нещата. Истински вярвам, че ако обичаш това което правиш и си добър в нещо, то рано или късно някой ще го забележи. В днешния забързан свят, е важно да останем верни на себе си, да правим това което обичаме и да творим. Изкуството е едно от малкото неща, които оставяме след себе си и е важно то да бъде оценявано.
Твоите родители не са артисти, затова бихме искали да те попитаме откъде дойде любовта ти към фотографията и изкуството.
Родителите ми не са артисти, но винаги са ме подкрепяли в това с което се занимавам, за което им благодаря. Като малък, с майка ми често ходехме на кино. Обичам киното! Любовта ми към киното със сигурност е довела и до любовта ми към фотографията. Затова и снимките които правя, по- често изглеждат като кадър от филм. Прецизността с която Стенли Кубрик заснема сцените си. Цветовата палитра, която използва Уес Андерсон, осветлението във филмите на Николас Виндинг Рефн. Общото при тези е хора е техният перфекционизъм. През камерата и обектива света придобива друга форма. Нещата изглеждат така както си ги е представил режисьора/фотографа. Добрият филм или фотография имат силата да те пренесат в един по- различен и интересен свят. Да те докоснат, да ти въздействат. Модната фотография е моят начин да се опитам да бъда поне малко, като хората на които се възхищавам.
Голям перфекционист си и самият ти споделяш, че понякога подготовката за твоя сесия отнема 20-25 дни. Доброто планиране и добре премерените детайли ли са твоята формула за успешни кадри?
Когато имам достатъчно време обичам да обмисля добре детайлите за дадена сесия. Направата на сет и намирането на нужните аксесоари по сета изискват време. Пресъздаването на една проста мотелска стая от 60те, може да бъде предизвикателство. Тук няма сет дизайнери които да дойдат и да сглобят всичко. Затова планирането на всеки детайл преди самата сесия е от голямо значение. Когато модела пристигне, е хубаво всичко да е предварително уредено. Това те улеснява в последствие и единственото, за което мислиш са кадрите които искаш да направиш . Формулата ми за успешни кадри е да отида на снимки подготвен максимално добре.(правилния екип, техника, правилният сет). Разбира се, не винаги всичко се получава както си го планувал. Винаги трябва да си готов и да имаш план Б, ако нещо се обърка. Като например да имаш втори апарат под ръка.
Притежаваш свой отличителен стил на работа. Разкажи ни повече за него и това какво трябва да притежава една твоя снимка.
Стилът ми на работа е нещо което съм изградил във времето. Когато снимаш мода на първо място стои да представиш модела и дрехите му по най- добрия начин. Аз постигам това чрез осветление и предварително начертани диаграми за всеки даден кадър. За мен правилното осветление и правилния сет декор, правят разликата във снимката. Всяка сесия, трябва да притежа уникална атмосфера, някакъв вид тема която целим да добият снимките. Това се постига 90% на самите снимки. Останалите 10 % са Photoshop- тук фотографиите ми придобиват завършения си вид. Photoshop е неизменна част от модната фотография, и мой много любим процес.
Как изглежда перфектният кадър за теб? А перфектното „поле“ за създаване на фотосесия?
Перфектният кадър е тогава, когато всичко просто се получава. Правилния модел, точния стайлинг, перфектното осветление, идеалната поза. Екипът който работи с теб, за да превърнещ идеята си в реални кадри е изключително важен! Факторите са много и когато снимам се старая да следвам оснвната си идея и скици. Ако целя 12 кадъра, се стремя всички те да имат нещо общо помежду си. Тема която обединява всички кадри и създава вид editorial. Но естествено някои кадри просто се получават на момента. Може да направиш нещо непланувано, което да е най- доброто от цялата сесия.
Кои са фотографите или хората, които са повлияли най-много на теб и творчеството ти? Стремиш ли се да подражаваш на някого, в добрия, ползотворен смисъл, разбира се?
Определено съм повлиян от фотографиите на Майлс Алдридж, Стивън Клейн, Питър Линдеберг, Дейвид Лашапел. Много са наистина… Иска ми се да им подрражавам във професионализма и любовта им към това което правят. Това че се стремя да дам най- доброто от себе си за всеки кадър, чувство което никога не искам да губя. Хубаво е да подражаваш на някого, да се опиташ да си добър колкото него, но винаги трябва да запазиш своето уникално виждане- нещото което ще отличи теб от останалите.
Какви са плановете и намеренията ти за в бъдеще?
Със сигурност, ще продължа да се занимавам с модна фотография. Да правя нещото което обичам. Искам да замина за известно време и Ню Йорк е първата ми дестинация. Плановете ми са възможно по- скоро да снимаме корица за Vogue Япония. Имам намерение да дам всичко от себе си за да го постигна. Но всичко с времето си, надявам се скоро пак да си поговорим и да мога да ви разкажа за някой нов интересен проект.